شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام
تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

آموزش

نگهداری مناسب از موبایل های هوشمند به دلیل قیمت بالای آنها برای اکثر کاربران اهمیت زیادی دارد, زیرا با خراب شدن هر قسمت از گوشی از نظر مالی متضرضر خواهند شد. از جمله لوازم جانبی موبایل که بیش از سایر لوازم استفاده می‌شود باتری و آداپتور شارژر آن است. این به دلیل استفاده های مداوم و شارژ پی در پی گوشی است.

اگر از باتری و آداپتور شارژر نامرغوب استفاده کنید باعث آسیب به مدارها و سیستم های داخلی گوشی می‎شود و به مرور از عمر آن کاسته می‌شود. مهم است هنگام خرید آداپتور شارژر  نمونه اصلی آن را تهیه کنید و به خاطر قیمت پایین‌تر به سراغ نمونه های کپی آن نروید.

به دلیل شباهت ظاهری یکسان آداپتورهای اصلی و کپی برخی از فروشندگان نمونه کپی آن را به جای اصلی به مشتری میفروشند که علاوه بر ضرر مالی اولیه در بلند مدت نیز به دلیل آسیب وارد شدن به گوشی باعث ضرر خریدار خواهد شد. در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که لازم است هنگام خرید آداپتور شارژ به آن دقت کنید و به نمونه اصلی و کپی پی ببرید.

انوع شارژر

در بازار سه نوع شارژر اصلی,کپی و های‌کپی موجود است که تفاوت های آن‌ها در ادامه مشاهده میکنید:

اصلی: این نوع گران‌ترین و البته بهترین است که پیشنهاد می‌شود خریداری کنید تا در بلند مدت به گوشی و باتری موبایل آسیب وارد نشود.

های‌کپی: اين نوع شارژر کپی اما کیفیت بالایی دارد و توانایی خرید نمونه اصلی را ندارید این گزینه بهتر از نمونه بی کیفیت کپی است.

کپی: این مدل ضعیف ترین شارژر است و مدارات محافظ ضعيفي دارند. و ممکن است به دلیل قیمت پایین تر فروشنده این مدل را پیشنهاد کند. توصیه میکنیم این مدل را خریداری نکنید.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

در ادامه به تفاوت های شارژر اصلی و کپی آیفون و سامسونگ اشاره میکنیم اما این با همین نکات می‌توانید شارژر دیگر برندها را نیز تشخیص دهید.

تفاوت شارژر اصلی و کپی سامسونگ

1- توجه به فونت و نوشته های رو آداپتور شارژر

در تصویر پایین ضخامت حرف A روی شارژر تقلبی ضخیم تر از شارژر اصلی سامسونگ است.

تفاوت شارژر اصلی و کپی سامسونگ

اگر عبارت«Made in China» یا «A+» را دیدید که در بیشتر مواقع در پشت شارژر چاپ می شود بدانید که این یک محصول کپی است.

تفاوت شارژر اصلی و کپی سامسونگ

لوگوی UL در پشت شارژر باید در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته شده باشد که توسط یک دایره احاطه شده است.

علامت UL مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان ایمنی است که وظیفه حفظ استانداردهای ایمنی برای همه تکنولوژی های بازار را دارد. اگر شارژر این لوگو را نداشت از آن استفاده نکنید.

تفاوت شارژر اصلی و کپی سامسونگ

2- کیفیت ساخت بدنه شارژر

یکی از تفاوت های شارژر اصلی و کپی در کیفیت مواد اولیه و نحوه ساخت آن است. بدیهی است که نمونه های از کیفیت,ظرافت و زیبایی کمتری برخوردار است.

در تصویر اگر قسمت بالایی و لبه های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید متوجه می شوید که گوشه ها و انحناهای شارژر کپی ناهموار و دارای لبه های ناهموار است درحالی که شارژر اصلی لبه های نرم و صافی دارد.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

بررسی ظاهر سری آداپتور شارژر

آداپتور شارژر استاندارد اروپایی شارژرهای اصلی سامسونگ دارای لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین سری شارژر هستند (تصویر سمت چپ), در حالی که در شارژرهای کپی سری شارژر ساده است (تصویر سمت راست).

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

بررسی پورت ورودی

ورودی پورت یو اس بی در نمونه اصلی دارای دندانه کوچکی است در حالی که در نمونه کپی سطح صافی دارد.

 

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

در کابل میکرو USB و USB متوجه خواهید شد که تفاوت قابل ملاحظه ای بین سایز کانکتور میکرو USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB شارژر تقلبی وجود دارد.

 

از دیگر تفاوت ها اندازه کانکتور یو اس بی است که در نمونه کپی بزرگ‌تر از مدل اصلی است.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

لوگو یو اس بی که روی بدنه کانکتور یو اس بی حک شده است در مدل اصلی کم‌رنگ و در نمونه کپی پر‌رنگ و ضخیم تر است.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

مدت زمان شارژ

یکی دیگر از روش هایی که می‌توان به اصل بودن شارژر پی برد مدت زمانی است که طول می‌کشد تا شارژ گوشی را پر کند. این زمان را می‌توان نسبت به شارژر اصلی که روی جعبه گوشی موجود بوده و استفاده میکرده‌اید بسنجید. البته این مورد را شاید نتوان در مغازه قبل از خرید بررسی کرد اما در هر حال راه حل مناسبی برای سنجش این موضوع است.

تفاوت شارژر اصلی و کپی آیفون

بررسی نوشته های روی شارژر

در شارژر های کپی در بعضی مواقع شاهد غلط های املایی در نوشته های روی آن هستیم. به عنوان مثال ممکن است Apple بصورت Abble درج شده باشد. یا ممکن است شکل و فاصله نوشته کمی متفاوت باشد. اپل تغییراتی در شارژرهای خود اعمال کرده است که توجه به جزئیات نوشتاری کوچک می توان به کپی بودن آن پی برد.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

نام شرکت، مدل و شماره سریال محصول را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که روی شارژر علامت ایمنی«CE» را می بینید. ممکن است در مدل کپی درج این علامت فراموش شود.

در تصویر پایین هر دو شارژر از نظر ظاهری کاملا یکسان به نظر می رسند اما زمانی که پلاستیک روی آن را برمی داریم متوجه تفاوت آن می‌شویم.

اگر به نوشته ها با دقت نگاه کنید می بینید که شارژر اصلی (سمت چپ تصویر) نوشته های متفاوتی نسبت به مدل کپی (سمت راست تصویر) دارد.

روی شارژر تقلبی عبارت «Designed by Apple in California. Assembled in China» و تولید کننده «Foxlink » احتمالا به دلایل قانونی حذف شده است. اما عجیب است که روی شارژر تقلبی همچنان عبارت TM and © 2010 Apple Inc نوشته شده است. روی شارژرهای تقلبی مجموعه ای از گواهی نامه ها مانند UL درج شده که واقعیت ندارند.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

گزارش ها نشان می دهد که همانند شارژهای آی پد، شارژهای تقلبی آیفون نیز فاقد عبارت«Designed by Apple in California» می باشد. در این دو شارژر تقلبی واژه های “Applg” و “Designd” غلط های املایی هستند.

کارکرد صحیح شارژر

آداپتور شارژر کپی ممکن است نتواند گوشی را با سرعت مناسب شارژ کند یا شاید اصلا نتواند شارژ گوشی را پر کند. همچنین در نمونه کپی هنگام شارژ کردن شاهد داغ شدن بیش از حد آن هستیم.

درگاه پورت USB

درگاه پورت یو اس بی در مدل های کپی ممکن است بالا یا پایین‌تر از شارژر اصلی باشد.

درگاه USB شارژر اصلی دارای گوشه های گرد است درحالی که در شارژر تقلبی آیفون این گوشه ها تیز هستند.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

 

ظاهر پین آداپتور شارژر

پین های شارژر اصلی ظاهر ماتی دارند و رنگ و ظاهری ثابت و یکنواخت دارند و دارای شکل مربعی یک دست و هماهنگ هستند. اما شارژرهای کپی پین هایی با ظاهر براق دارند و شکل و اندازه نامنظمی دارند.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

 

نحوه قرارگیری کابل در آداپتور

در مدل کپی هنگام وصل کردن کابل به آداپتور شکاف بیشتری نسبت به مدل اصلی بین سری شارژ و سوکت کابل وجود دارد.

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

تفاوت آداپتور شارژر اصلی و کپی

امیدوارم در نکات گفته شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد و در خرید‌های آتی به آن توجه کنید. توصیه می‌شود خرید های خود از فروشگاه های معتبر و مطمئن انجام دهید تا خیالتان از بابت اصلی بودن جنس ها راحت باشد زیرا شرکت های تولید کننده محصولات تقلبی سعی میکنند با شگردهای جدید خریداران را فریب دهند. اگر به دنبال منبع مطمئن برای خرید لوازم جانبی موبایل هستید به فروشگاه هایتل مراجعه کنید و با توجه به داشتن نماد اعتماد از وزارت صنعت,معدن و تجارت می‌توانید به راحتی به آن اعتماد کنید. در صورتی که هر گونه سوالی در این مورد دارید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید کارشناسان ما با افتخار پاسخگو شما خواهند بود.

همچنین مطلب افزایش عمر باتری موبایل نیز ممکن است برای شما مفید باشد.

  1. ناصر

    شارژری که پنج ولت سه امپر با گواهی UL ازکجا میشه پیدا کرد ؟

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن