شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام

نمایشگر اینفینیتی Infinity Display چیست؟

آموزش

یکی از ویژگی‌های قابل توجه گوشی های گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8)، تجهیز آنها به نمایشگر Infinity Display است. همزمان با انتشار شایعات در مورد بزرگتر شدن اندازه صفحه نمایش گوشی های جدید سامسونگ بود که کره‌ای‌ها نام تجاری مربوط به این نمایشگر جدید را ثبت کردند. برخی تصور می‌کردند انتخاب این نام تنها به منظور بزرگتر شدن اندازه و افزایش رزولوشن صفحه نمایش است. اما حقیقت چیزی دیگری‌ست و اگر شما هم چنین تصوری دارید، سخت در اشتباهید!

پیش از هر چیز بهتر است اشاره کنیم هر دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به صفحه نمایش هایی با رزولوشن 1440×2960 یا +WQHD و نسبت تصویر 18.5:9 مجهز شده‌اند. درواقع هر دوی آنها از استاندارد “Univisium” که پیشتر در جی 6 (LG G6) نیز دیده بودیم، بهره می‌برند. اما سامسونگ در کنار رعایت آخرین استانداردهای دنیای تکنولوژی تلاش کرده تا با بهبود عملکرد نمایشگر Infinity Display ، گوشی های جدید خود را به محصولاتی متفاوت تبدیل کند.

اولین موردی که در نسل جدید گوشی های سامسونگ دیده می‌شود، حاشیه‌های بسیار کم صفحه نمایش است. درواقع حالا نسبت صفحه به پنل جلویی در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس بیشتر از 80 درصد بوده که می‌توان آن را حدود 18 درصد بزرگتر از صفحه نمایش گلکسی S7 در نظر گرفت.

سامسونگ با یکپارچه‌سازی کلید اصلی و قرار دادن آن در صفحه نمایش، کلید فیزیکی هوم در بخش جلویی را حذف کرده است. به بیان دیگر، این کلید در صفحه نمایش دستگاه نصب شده است. درنتیجه حالا نمایشگر گوشی های جدید این کمپانی کره‌ای به فشار حساس بوده و دستورات کاربران را مثل گذشته انجام خواهد داد. هرچند، برای شناسایی اثر انگشت بخشی مخصوص در قسمت پشتی کنار دوربین در نظر گرفته شده است.

اگرچه کلیدهای بازگشت و برنامه‌های اخیر مثل گذشته طراحی شده‌اند، اما حالا امکان شخصی‌سازی و تغییر رنگ آنها نیز فراهم شده تا ارتباط بهتری میان کاربران و این سیستم جدید برقرار شود. همچنین سامسونگ همراه با تعبیه سنسور اسکنر عنبیه چشم در بخش بالایی، حاشیه‌های صفحه نمایش در این قسمت را به حداقل رسانده که قابل تحسین است.

یکی از مزایای صفحه نمایش های بزرگ، نمایش محتوای بیشتر و مطالعه راحت‌تر متون مختلف است. اما قابلیت‌های نمایشگر Infinity Display به این موارد محدود نبوده و سامسونگ با بهینه کردن حالت نمایش چند‌ پنجره‌ای، انجام کارهای مختلف به صورت همزمان را در گوشی های جدید خود راحت‌تر از گذشته کرده است. همچنین حالا ویژگی جدیدی با نام “Snap Window” به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اضافه شده که امکان سنجاق کردن نرم افزارهای مختلف در بخش بالایی را فراهم می‌کند. در این صورت کاربران می‌توانند از مابقی فضای صفحه نهایت استفاده را داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که احتمالا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت، “Gentle Notifications” نام دارد که با بهره‌گیری از “Edge Lightning”، اعلانات را در قالب پنجره‌های پاپ‌آپ کوچک نمایش می‌دهد.

آخرین مورد در رابطه با نمایشگر Infinity Display که اهمیت زیادی برای خریداران دارد، تجهیز آن به پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5) است که خیال کاربران از مقاومت بالای گوشی خود در برابر ضربه‌های احتمالی را راحت می‌کند.

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن