شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام
اینستاگرام

روش کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام در اندروید

آموزش

با افزایش سرعت اینترنت همراه و گسترش شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر باعث شده بیشتر وقت ما با گوشی های موبایل و تبلت سپری شود و بالا بودن سرعت اینترنت نیز باعث می شود فیلم ها و تصاویر با حجم بیشتر به اشتراک گذاشته شود. اینستاگرام از شبکه های اجتماعی محبوب مبتنی بر عکس و فیلم است و حجم اینترنت زیادی برای بارگذاری تصاویر استفاده میکند. در این مطلب از هایتل شما را با دو روش برای کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام و دیگر نرم افزار هایی که به هر نحوی از اینترنت استفاده میکنند.

روش اول: کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام

این روش به شما این امکان را می دهد تا هنگام ورود به صفحات مختلف اینستاگرام، همه عکس ها پیش بارگذاری نشود و از این طریق میزان حجم اینترنت کمتری مصرف خواهد شد.

برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام لازم است مراحل زیر را انجام دهید:  وارد نرم افزار اینستاگرام شوید و به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید. برای مراجعه به تنظیمات در اندروید دکمه سه‌نقطه عمودی در بالای صفحه و در آیفون دکمه چرخ‌دنده را لمس کنید. در صفحه تنظیمات Cellular Data Use را انتخاب کرده و گزینه Use Less Data را فعال کنید.

روش دوم: اجازه دادن یا ندادن به مجوز های انواع اپلیکیشن های اندروید

شاید به نظر برخی کاربر ها مجوزهای اپلیکشن های برای دسترسی به اطلاعات کاربران چندان مهم تلقی نشود. اما در واقع اجازه به دسترسی میکروفون، دوربین، برقراری تماس، ارسال پیام و … جزء سرویس هایی است که بیشتر کاربران‌ مایل نیستند در دسترس شخص دیگری قرار بگیرد. اما حال ممکن است که این سوال را داشته باشید که عملکرد این ویژگی چگونه است و روش های تغییر دادن مجوزها کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه کنترل این مجوز ها را در اپلیکیشن های متفاوت آموزش ببینید.

مرحله ۱ – وارد قسمت settings یا تنظیمات گوشی خود شوید.
توضیحات؛ برای باز کردن settings گوشی خود هم می توانید از طریق آیکن موجود در صفحه اپلیکیشن ها اقدام کنید و راه دوم این است که نوار ابزار اصلی را به سمت پایین بکشید و روی آیکن مربوط به تنظیمات کلیک کنید.

مرحله ۲ – زیر منوی “ apps” را لمس کنید
توضیحات؛ پس از باز شدن صفحه تنظیمات به دنبال زیر منوی “apps” بگردید و آن را لمس کنید تا باز شود. سپس قسمت سه نقطه سمت راست بالا را بازکنید.

مرحله ۳ – تنظیمات مربوطه را در اپلیکیشن ها پیاده کنید.
توضیحات؛ هنگامی که در صفحه اپلیکیشن ها هستید می توانید از طریق انتخاب آیکن مربوط به تنظیمات هر برنامه به بخش تنظیمات آن بروید و کنترل های لازم را اجرا کنید.

مرحله ۴ – App permissions یا مجوزهای هر یک از برنامه ها
منوی app permissions را لمس و انتخاب کنید.

مرحله ۵ – اتمام کار
توضیحات؛ در این قسمت تمامی سرویس های گوشی موبایل هوشمند شما وجود دارند که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید مجوزهای آن را ببینید و در صورت نیاز آن ها را لغو و یا فعال کنید.

مرحله ۶ – تغییر تنظیمات سیستم
توضیحات؛ برخی از اپلیکیشن ها در زمان نصب یا استفاده از شما برای نوع دسترسی و دریافت مجوز های مربوطه سوال می پرسد شما می توانید آن ها را به صورت دستی تغییر داده و یک پاسخ را برای آن نیز تعیین کنید که کنترل این عمل در زیر منوی modify system settings می باشد.

این آموزش مربوط به تغییر دادن مجوز اپلیکیشن ها در اندروید ۶٫۰ نسخه مارشملو است.

منبع:گویا آی تی

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن