شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام
افزایش عمر باتری موبایل

افزایش عمر باتری موبایل

آموزش

باتری موبایل نسبت به دیگر قسمت های گوشی از پیشرفت کمتری برخوردار است و هنوز تکنولوژی عالی برای آن ارائه نشده است که باعث افزایش کارکرد و طول عمر آن شود و عمده دلیل آن مشکلات فنی و میزان حرارت باتری است که با افزایش ظرفیت باتری موبایل شاهد داغ شدن و انفجار گوشی های موبایل هستیم.

اگر در طول روز زیاد از گوشی استفاده می‌کنید و نیاز به باتری با طول عمر بالا دارید, گوشی هایی هستند باتری با طول عمر بالا دارند اما جز گوشی های روز و پرچمدار نیستند, شاید شما بخواهید با همان گوشی مورد علاقه خودتان حداکثر طول عمر باتری را داشته باشد. در این صورت می‌توانید نسبت به تهیه پاور بانک اقدام کنید. پاور بانک ها انواع مختلفی دارند و بستگی به حجم باتری موبایل و میزان دفعات شارژ مورد نیاز می‌توانید آنها را تهیه کنید. برای خرید پاور بانک و دیگر لوازم جانبی موبایل می‌توانید به فروشگاه هایتل مراجعه کنید. اما اگر دوست ندارید ابزار اضافه ای با موبایل حمل کنید و یا به هر دلیل قصد خرید پاور بانک را ندارید به نکته هایی که در ادامه میخوانید عمل کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری شارژ باتری را نگه دارید و در طول روز بیشتر شما را همراهی کند.

افزایش طول عمر باتری موبایل

بستن برنامه های اضافه

در اولین اقدام باید برنامه هایی که به آن نیاز نداریم و در پس زمینه در حال اجرا است را ببندیم. اکثر نرم افزار ها پس از خارج شدن از آن برای دریافت و بررسی فعالیت های شما  اطلاعات از اینترنت  به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای بستن برنامه های اضافه نرم افزارهایی مخصوص این کار وجود دارد اما خود انها نیز باتری زیادی برای انجام این عمل هدر می‌دهند! بهتر این کار را بصورت دستی پس از هر بار خارج شدن از برنامه ها انجام دهید.

اگر گوشی شما سامسونگ است برای بستن برنامه های اضافه دکمه Home دستگاه را نگه دارید, با این کار لیست نرم افزارهایی که در حال اجرا هستند را مشاهده میکنید, سپس هر یک از برنامه ها را به چپ یا راست بکشید تا بسته شود یا می‌توانید همه آنها را با هم ببندید.

در گوشی های دیگر برند ها با تپ کردن بر روی دکمه چند وظیفگی یا پنجره‌های اخیر به راحتی می‌توانید هر برنامه‌های که دیگر قصد استفاده از آن را ندارید به هر طرف بکشید و ببندید.

آپدیت ها و اتصال به اینترنت را تنظیم کنید

برنامه هایی مانند ایمیل برای بروزسانی نیاز به اتصال به اینترنت دارند و برای مثال هر 1 ساعت به اینترنت متصل می‌شود تا اطلاعات جدید را دریافت کند که باعث مصرف زیاد باتری موبایل می‌شود. برای صرفه جویی در مصرف باتری بهتر این چنین برنامه هایی را طوری تنظیم کنید که دیر به دیر مثلا هر 5 ساعت نسبت به دریافت اطلاعات جدید اقدام کنند.

برای این منظور از تنظیمات گوشی به بخش Accounts وارد شوید تا در این بخش هر کدام از حساب‌های خود را مشاهده و نحوه اتصال آن را تنظیم کنید و یا دسترسی آن ها را به اینترنت قطع کنید.

امکاناتی مانند بلوتوث و وای فای را در صورت نیاز فعال کنید

وای‌فای، بلوتوث و جی‌پی‌اس در هنگام فعال بودن مقدار زیادی شارژ باتری مصرف می‌کنند, در صورتی آنها را فعال کنید که به آن نیاز دارید. مثلا اگر در جایی هستید که اینترنت وای فای در دسترس نیست گزینه Wifi را غیر فعال کنید تا از هدر رفتن شارژ باتری جلوگیری شود. این مورد درباره جی پی اس و بلوتوث نیز صدق می‌کند و در مواقعی که به آن نیاز ندارید غیر فعال کنید.

تنظیم بهینه صفحه نمایش

عمده مصرف انرژی باتری مربوط به نمایشگر است که تنظیمات بهینه آن باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. در اولین اقدام میزان نور صفحه نمایش را در حالت اتوماتیک قرار دهید تا میزان آن متناسب با نور محیط تنظیم شود و در جاهایی که نیاز نیست انرژی اضافه هدر نرود.

از دیگر اقداماتی که می‌شود انجام داد کم کردن زمان روشن ماندن خودکار صفحه نمایش پس از مدتی بدون استفاده ماندن است که در کاهش مصرف باتری نقش بسزایی دارد. برای این منظور به تنظیمات صفحه نمایش گوشی بروید و زمان روشن ماندن را زیر 1 دقیقه تنظیم کنید.

اگر صفحه نمایش گوشی شما از نوع AMOLED است با انتخاب پس زمینه های با رنگ غالب مشکی است, زیرا دستگاه برای نمایش رنگ مشکی نیاز به روشن کردن پیکسل های اضافه رنگی ندارد و در مصرف باتری صرفه جویی خوبی می‌شود.

از ویبره استفاده نکنید

اگر عادت دارید گوشی را در حالت ویبره قرار دهید بهتر است این کار را نکنید, موتور‌های الکتریکی ویبره به شدت برای فعالیت خود به انرژی باتری نیاز دارند، با هر بار زنگ خوردن گوشی یا دریافت پیام و نوتیفیکیشن که گوشی می لرزد انرژی زیادی از باتری مصرف می‌شود.

آیا نیاز به تعویض باتری موبایل است

اگر با انجام این کار ها احساس می‌کنید شارژ باتری شما زود به زود خالی می‌شود به راهنما تشخیص خرابی باتری موبایل که پیش از این در هایتل منتشر شده است مراجعه کنید و با توجه به نکات گفته شده باتری را بررسی کنید و در صورتی که نیاز به باتری جدید دارید آن را تعویض کنید.

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن