شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام
مسیریابی گوگل مپس

آموزش کامل مسیریابی در گوگل مپس Google Maps

آموزش

نرم افزارهای نقشه و مسیریابی زیادی برای گوشی های موبایل عرضه شده است و هر کدام قابلیت هایی دارد اما در این میان برنامه Google Maps از شرکت گوگل به دلیل سادگی و آپدیت بودن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

قابلیت مسیریابی بدین گونه است که شما باید مبدا و مقصد مورد نظر را در برنامه وارد کنید تا نقشه هوشمند گوگل نزدیکترین مسیر را به شما پیشنهاد کند. برای آموزش این قابلیت گوگل مپس در ادامه با هایتل همراه باشید.

آموزش مسیریابی در گوگل مپس

در ابتدا لازم است اینترنت همراه و GPS را روشن کنید.برای این که گوشی از حداکثر توانایی‌ در موقعیت‌یابی استفاده کند در بخش تنظیمات وارد منو اتصالات شوید و از آن‌جا در قسمت Location، گزینه High accuracy را انتخاب کنید.

  • گوگل مپس را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
  • برنامه را باز کنید و منتظر بمانید تا نقشه به طور کامل لود شود.
  • در صورتی که می‌خواهید از موقعیت فعلی‌تان که با نقطه آبی رنگ مشخص شده به مکان دیگری بروید، باید به دنبال مقصدتان بر روی نقشه باشید. پس از پیدا کردن مقصد، انگشت‌تان را در آن بخش نگه‌دارید تا با رنگ قرمز پین شود.

مسیریابی در گوگل مپس

  1. در این مرحله بر روی دکمه آبی‌ رنگ Directions کلیک کنید. پس از آن بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد برای‌تان به نمایش درمی‌آید.

مسیریابی در گوگل مپس

  1. برای نمایش مسیر به صورت ناوبری لحظه‌ای و همزمان با حرکت شما، بر روی گزینه آبی رنگ Preview کلیک کنید. همچنین اگر می‌خواهید به صورت کامل اطلاعات مسیر‌یابی را مشاهده کنید، گزینه Route info را بزنید.

مسیریابی در گوگل مپس

  1. در پایان با طی کردن مسیر پیشنهادی گوگل و رسیدن به مقصد می‌توانید از ناوبری خارج شوید.

برای استفاده بهتر از قابلیت مسیریابی گوگل مپس حتما به مواردی که در ادامه توضیح‌ داده‌ایم، توجه کنید.

  • در صورتی که مبدا مسیر شما مکان فعلی‌تان نیست و می‌خواهید یک مبدا و مقصد خاص را به برنامه وارد کنید، در مرحله 2 و زمانی که در محیط اپ هستید، بر روی آیکون آبی رنگ GO کلیک کنید. در بخش بالایی صفحه باز شده دو باکس دیده می‌شود. باکس ابتدایی مربوط به مبدا بوده که با کلیک بر روی آن و انتخاب مورد Choose on map، مبدا را از روی نقشه انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید در همان صفحه با وارد کردن نام مکان مورد نظر در بخش Choose starting point به مبدا مورد نظرتان برسید. این موارد برای وارد کردن مقصد هم قابل استفاده هستند.

مسیریابی در گوگل مپس

  • هنگامی که مبدا و مقصد را وارد می‌کنید و وارد بخش مسیریابی می‌شوید، با کلیک بر روی سه نقطه و باز شدن منوی آپشن با چند گزینه مختلف روبه‌رو خواهید شد که آن‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

مسیریابی در گوگل مپس

Reserve: اطلاعات مسیر مانند ترافیک را یک‌بار دیگر به‌روزرسانی می‌کند.

Add stop: از این مورد برای زمانی که چند مقصد مختلف دارید استفاده کنید.

Share directions: اطلاعات مسیریابی را به اشتراک بگذارید.

All traffic: نمایش وضعیت ترافیک مسیر که با رنگ‌های قرمز تا آبی نشان داده می‌شود. هرچه رنگ به سمت قرمز باشد ترافیک بیشتر و هرچه سمت آبی باشد، ترافیک کم‌تر خواهد بود.

Satellite: با فعال کردن این مورد نمایش نقشه به صورت ماهواره‌ای خواهد بود.

Terrain: این مورد جزییات اضافی موجود در نقشه مانند فضاهای سبز و آب‌ها را حذف می‌کند.

Route Options: نمایش و یا عدم نمایش جزییات دیگر مانند بزرگراه‌ها و دیگر موارد در این قسمت قابل تغییر است.

Add route to home screen: با انتخاب این مورد، ناوبری مسیر‌ مورد نظر شما به صورت میان‌بر در صفحه اصلی گوشی‌ قرار خواهد گرفت.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن