همراهان گرامی شنبه 11 فروردین فروشگاه تعطیل است.

شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام
آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

راهنما خرید

لوازم جانبی موبایل به دودسته تقسیم می‌شوند، دسته اول آن بخش از لوازم جانبی موبایل می‌باشد که ضروری بوده و تقریباً باید در هر مرحله از خرید گوشی از آن استفاده کرد و بخش دوم شامل لوازم جانبی غیرضروری می‌باشند که خرید آن‌ها به‌ضرورت و نیاز افراد بستگی دارد.

توجه به لوازم جانبی موبایل  هنگام خرید گوشی

 حتماً در هنگام خرید موبایل به لوازم جانبی آن توجه کنید. بسیاری از افراد نمی‌دانند که در هنگام خرید یک دستگاه گوشی موبایل باید کدام‌یک از لوازم جانبی را تهیه کنند. یا بهتر است بگوییم افرادی هستند که اصلاً نمی‌دانند باید لوازم جانبی موبایل را تهیه کنند و از این بخش اصلاً اطلاعاتی ندارند. برخی از لوازم در هنگام خرید گوشی‌های همراه ضروری می‌باشند و افراد باید موقع خرید گوشی آن‌ها را تهیه نمایند. در ادامه این موارد به خرید لوازم جانبی موبایل در هنگام تهیه گوشی می‌پردازیم. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

دسته ای ضروری از لوازم جانبی موبایل

هنگام خرید از سوی فروشنده بسیاری از لوازم جانبی موبایل برای خریدار معرفی و عرضه می‌گردد که بخشی از آن‌ها ضروری نمی‌باشند و برخی دیگر نیز نیز لازم و ضروری هستند و از سوی خریدار باید تهیه گردد. دسته ضروری ذکر شده به شرح زیر می‌باشد:

کارت حافظه: به دلیل تمایل زیاد به استفاده از موبایل‌ها و قرار گرفتن نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف و افزایش کیفیت دوربین این امکان وجود دارد که حافظه گوشی‌ها به‌سرعت پر شود. ازاین‌رو توصیه می‌شود یک کارت حافظه زاپاس حتماً تهیه نمایید.

قاب گوشی: بی شک یکی از ضروری‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم جانبی قاب‌های مختلف و متنوع گوشی‌ها می‌باشد که برای تمامی موبایل‌ها اعم از موبایل‌های ساده و موبایل‌های پیشرفته ضروری می‌باشد.

محافظ صفحه: محافظ صفحه موبایل یک برچسب می‌باشد که استفاده از آن برای برخی از موبایل‌ها ضروری است. البته برخی از گوشی‌های گران‌قیمت خود این محافظ را دارند ولی برخی از گوشی‌ها هستند که محافظ صفحه را ندارند و باید جداگانه خریداری شود.

 پاور بانک: یکی از لوازم جانبی موبایل  که کمتر از آن استفاده می‌شود پاور بانک می‌باشد. پاور بانک منبع تغذیه است که با شارژ آن در مواقع ضروری می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل در هنگام سفر

 اگر اهل سفر هستید یا این‌که در بیشتر اوقات پشت فرمان هستید، این دو لوازم جانبی موبایل را حتماً تهیه کنید و از آن استفاده نمایید:

الف- مونوپاد: یکی از لوازم جانبی موبایل  که در چند سال اخیر بیشتر از آن استفاده می‌شود مونوپاد می‌باشد. در ابتدا فرهنگ استفاده از مونوپاد کم بود ولی باگذشت زمان افراد بیشتری از آن استفاده کردند. برای آن دسته از کسانی که اهل سفر کردن هستند و موبایل پیشرفته دارند، توصیه می‌شود حتماً از مونوپاد استفاده نمایند. توجه داشته باشید برای خرید مونوپاد راهنماهای خرید و اطلاعات کافی را کسب نمایید و پس‌ازآن اقدام به خرید آن کنید.

ب- هندزفری: استفاده از این لوازم جانبی موبایل بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که اغلب دستشان بند می‌باشد و یا کمتر می‌توانند گوشی خود را در دست بگیرند. یکی از لوازمی که برای رانندگان استفاده از آن ضروری می‌باشد، هندزفری است. البته به آن دسته از کسانی که بیشتر در سفر هستند یا با ماشین‌های شخصی به سفر می‌روند توصیه می‌شود حتماً یک هندزفری تهیه نموده و از آن استفاده کنند.

 آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

توجه به مارک لوازم جانبی موبایل در هنگام خرید

 ازآنجایی‌که برندهای مختلفی اقدام به فروش وسایل جانبی گوشی‌های همراه می‌نمایند، در زمان خرید آن‌ها توجه به برندها و این‌که محصول کدام کشور می‌باشد را حتماً در دستور کار خود قرار دهید. محصولات کشورهای مختلف دارای کیفیت‌های مختلف می‌باشد و ازآنجایی‌که برخی از لوازم جانبی موبایل به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود و به تائید گمرکی و نظارت دولت نمی‌رسد، ممکن است اجناسی بی‌کیفیت و کم کیفیتی باشند.

ازاین‌رو توصیه می‌شود که در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل به مارک آن توجه کامل داشته باشید و سعی کنید حتی‌الامکان از برندهای معروف و معتبر استفاده نمایید. یا اینکه از اطلاعات فروشنده استفاده کرده و از او کمک بخواهید تا در این زمینه راهنمایی لازم را به شما بدهد. همچنین می‌توانید به ضمانت محصولات نیز توجه کنید و سعی نمایید از اجناس دارای ضمانت استفاده و خریداری نمایید.

 آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل که غیرضروری هستند

در این قسمت به آن دسته از لوازم جانبی موبایل می‌پردازیم که تقریباً خرید آن‌ها غیرضروری می‌باشد و اگر افراد به آن نیاز داشته باشند می‌توانند آن را خریداری نمایند.

هدفون: تقریباً بر روی همه گوشی‌های موبایل یک هدفون وجود دارد که به‌صورت معمولی و دارای یک سیم مخصوص است. وجود همین هدفون می‌تواند کار بسیاری از افراد را جلو بیندازد و نیاز به خرید یک هدفون دیگر نباشد. البته پیشنهاد می‌شود اگر اهل موسیقی هستید یک هدفون بلوتوثی تهیه کنید و از آن به‌راحتی استفاده نمایید.

اسپیکر: یکی دیگر از وسایل جانبی گوشی موبایل اسپیکر بلوتوثی می‌باشد. از این وسیله زمانی می‌توانید استفاده کنید که می‌خواهید کلیپ یا فیلمی را با صدای بلند و واضح گوش کنید. همچنین می‌توانید از آن در هنگام سفر یا رفتن به تفریحات درون‌شهری استفاده نمایید.

کابل تبدیل: با کابل او تی جی می‌توانید وسایلی که با usb کار می‌کند را به گوشی موبایل وصل نمایید. به‌عنوان‌مثال با این کابل می‌توانید فلش مموری را به گوشی موبایلتان وصل کنید.

شارژر فندکی: آن دسته از افرادی که با ماشین خود زیاد تردد می‌کنند این امکان برایشان وجود دارد که شارژ موبایل همراهشان تمام شود. آن‌ها می‌توانند با خرید یک شارژر فندکی برای همین اوقات از آن استفاده نمایند.

 آشنایی کامل با لوازم جانبی موبایل

ام اچ ال (MHL) یکی از لوازم جانبی موبایل

 کابل ام اچ ال برای نشان دادن تصویر موبایل روی تلویزیون کاربرد دارد. این لوازم جانبی موبایل بنا بر ضرورت و نیاز افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته از کابل MHL بلافاصله بعد از خرید گوشی استفاده نمی‌شود و کمتر به آن نیاز است. البته به خریداران این محصول توصیه می‌شود که کمتر از آن استفاده کنند زیرا همه تلویزیون‌ها پورت usb دارند و افراد می‌توانند فیلم را بر روی فلش اموری کپی کنند و بعد آن را از طریق تلویزیون تماشا نمایند.

  1. مسعودشه بخش

    سلام ببخشی یه هدفون پی ان وای میخوایتگ

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن