شماره تماس 07136474110

ورود / ثبت نام
باتری موبایل

خرابی باتری موبایل را چگونه تشخیص دهیم؟

آموزش

باتری موبایل نیز مانند هر ابزاری دیگر عمر مفیدی دارد و زمان آن بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. به عنوان مثال اگر هنگام شارژ از موبایل استفاده کنید باعث داغ شدن بیشتر از حد باتری موبایل و کاهش عمر آن می‌شود.

اگر احساس می‌کنید باتری موبایل خراب شده است و زود شارژ خالی می‌کند در ادامه با هایتل همراه باشید تا به بررسی روش های تشخیص خرابی باتری موبایل بپردازیم و همچنین نکاتی برای نگهداری بهتر از باتری.

در ابتدا باید تشخیص دهید آیا مشکلات پیش آمده برای گوشی موبایل مربوط به آن می‌شود یا نه, به همین منظور ابتدا با نشانه های خرابی باتری آشنا شوید:

باتری موبایل زودتر از همیشه خالی می‌شود: این مورد شایع‌ترین مشکل در خرابی باتری موبایل است که هر کسی متوجه خراب شدن باتری می‎شود و نسبت به آن اقدام می‌کند. اما ممکن است مشکلات نرم افزاری نیز باعث چنین مشکلی شوند, روش های تشخیص قطعی خرابی باتری در ادامه به آن اشاره می‌شود.

گوشی موبایل خود به خود خاموش می‌شود: این مشکل اغلب در گوشی های اپل رخ می‌دهد که نشان از خرابی باتری موبایل است.

بهم ریختن تنظیمات ساعت و تاریخ: اگر موبایل شما یکی از گوشی های سونی باشد احتمالا هنگام خراب شدن باتری با این مشکل روبرو می‌شوید. این مشکل اغلب در گوشی های سونی مشاهده می‌شود.

هنگ کردن و خاموش شدن گوشی: در موبایل و تبلت های سامسونگ هنگام خراب شدن باتری شاهد چنین مشکلی هستیم.

تشخیص خرابی باتری موبایل

بررسی ظاهر باتری

در اولین اقدام ظاهر باتری را بررسی کنید اگر شاهد تورم و برآمدگی در آن هستید باتری خراب شده است و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. علاوه بر تورم ممکن است ترمینال های اتصال به گوشی دارای زنگ زدگی و تغییر رنگ به سفید و سبز باشند.

بررسی میزان شارژ

گوشی موبایل را بصورت کامل شارژ کنید و از آن استفاده نکنید و در نظر بگیرید که سرعت خالی شدن شارژ آن چگونه است. اگر درصد شارژ آن بصورت یکباره چند رقم کم شد و در عرض چند ساعت که از آن استفاده نشد, باتری خالی شد نشان از خرابی باتری است.

میزان گرما باتری

در هنگام استفاده از موبایل بستگی به نوع فعالیت و مقدار فشاری که به باتری وارد می‌شود, باتری گرما تولید می‌کند که امری طبیعی است. اما اگر شاهد گرما بیش از حد و غیر معمول در استفاده های معمولی و سبک هستید نشان از خرابی باتری موبایل است.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با کارشناسان هایتل تماس بگیرید (شماره تماس: 07136473916) و پس از اطمینان از خرابی باتری نسبت به خرید باتری موبایل از فروشگاه هایتل اقدام کنید. همچنین برای خرید دیگر لوازم جانبی موبایل نیز می‌توانید با ما مشاوره کنید.

برای خرید روی لینک روبرو کلیک کنید: خرید باتری موبایل

نکاتی برای طول عمر بیشتر باتری موبایل

برای افزایش طول عمر باتری موبایل بهتر است هنگام شارژ شدن از آن استفاده نکنیم زیرا باعث افزایش دما باتری و خرابی زودتر آن می‌شود.

بهتر است مقدار شارژ گوشی بصورت کامل خالی نشود و هنگامی که به حدود 20 درصد رسید آن را شارژ کنید و همچنین اگر باتری مقدار کافی مثلا 60 درصد شارژ دارد آن را شارژ مجدد نکنید زیرا باعث واردن شدن فشار به باتری می‌شود.

ارسال نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+افزودن

    +افزودن